Розглянемо, які ж відмінності у поведінці на дорозі відрізняють українців від європейців:
- Лівий ряд існує тільки для обгону та повороту ліворуч. Єдиний виняток - населені пункти. Українські водії найчастіше не зважають на обмеження та займають лівий ряд без потреби.
В Європі ж: після завершення обгону автомобілісти швидко повертаються праворуч, адже вільна смуга покращує видимість та нівелює хаотичні рухи на дорозі.
- Дуже часто швидкій, що поспішає на виклик, доводиться буквально витісняти інші авто, на що витрачається дорогоцінний час. До того ж, часом “найкультурніші” водії навіть прилаштовуються позаду швидкої, аби зекономити й власний час.
А ось в Європі підхід інший: якщо на трасі виникає затор, то автомобілісти, які стоять у двох крайніх рядах, залишають між машинами достатній для проїзду боковий інтервал. Певна річ, думки прилаштуватися позаду карети швидкої чи поліції в автолюбителів не виникає.
- В Європі аварійна сигналізація використовується не тільки для того, щоб подякувати та позначити зламане авто. Наприклад, коли водій побачив перед собою затор чи перешкоду, він не просто різко гальмує сам, а я попереджає за допомогою “аварійки” інших учасників руху. Таким простим жестом можна легко уникнути зіткнень з машинами, що знаходяться попереду.
- Під час ДТП, українські водії відразу ж виходять зі своїх авто, починаючи оцінювати пошкодження та шукати номер страхової компанії.
У всіх країнах ЄС виходити з автомобіля на трасі можна тільки в світлорефлекційному жилеті – він повинен бути в машині обов’язково (за відсутність можуть оштрафувати).
- Звичку сигналити неквапливому водієві доведеться залишити на батьківщині. Так як застосовувати такого роду спосіб для привернення уваги або вираження невдоволення загрожує покаранням. Виняток — екстрені ситуації.
- Європейські ПДР не передбачають різниці між «обгоном» і «випередженням», як у нас. Таким чином, в зоні дії знаку «Обгін заборонено» не можна випереджати інші транспортні засоби. Також за межами населених пунктів не можна випереджати (обганяти) праворуч.
- У країнах Європи, пішохода слід пропустити на переході ще до того, як він ступив на пішохідний перехід. Зупинятися треба навіть в тому випадку, якщо людина тільки підійшла до переходу.
Дотримання цих простих правил стане ще одним кроком назустріч створенню безпечних доріг в Україні.