7 основних відмінностей у поведінці на дорозі в Україні та в європейських країнах

Розглянемо, які ж відмінності у поведінці на дорозі відрізняють українців від європейців:

  1.  Лівий ряд існує тільки для обгону та повороту ліворуч. Єдиний виняток - населені пункти. Українські водії найчастіше не зважають на обмеження та займають лівий ряд без потреби. 
    В Європі ж: після завершення обгону автомобілісти швидко повертаються праворуч, адже вільна смуга покращує видимість та нівелює хаотичні рухи на дорозі.
     
  2.  Дуже часто швидкій, що поспішає на виклик, доводиться буквально витісняти інші авто, на що витрачається дорогоцінний час. До того ж, часом “найкультурніші” водії навіть прилаштовуються позаду швидкої, аби зекономити й власний час.
    А ось в Європі підхід інший: якщо на трасі виникає затор, то автомобілісти, які стоять у двох крайніх рядах, залишають між машинами достатній для проїзду боковий інтервал. Певна річ, думки прилаштуватися позаду карети швидкої чи поліції в автолюбителів не виникає.
     
  3. В Європі аварійна сигналізація використовується не тільки для того, щоб подякувати та позначити зламане авто. Наприклад, коли водій побачив перед собою затор чи перешкоду, він не просто різко гальмує сам, а я попереджає за допомогою “аварійки” інших учасників руху. Таким простим жестом можна легко уникнути зіткнень з машинами, що знаходяться попереду.
     
  4. Під час ДТП, українські водії відразу ж виходять зі своїх авто, починаючи оцінювати пошкодження та шукати номер страхової компанії. 
    У всіх країнах ЄС виходити з автомобіля на трасі можна тільки в світлорефлекційному жилеті – він повинен бути в машині обов’язково (за відсутність можуть оштрафувати).
     
  5. Звичку сигналити неквапливому водієві доведеться залишити на батьківщині. Так як застосовувати такого роду спосіб для привернення уваги або вираження невдоволення загрожує покаранням. Виняток — екстрені ситуації.
     
  6. Європейські ПДР не передбачають різниці між «обгоном» і «випередженням», як у нас. Таким чином, в зоні дії знаку «Обгін заборонено» не можна випереджати інші транспортні засоби. Також за межами населених пунктів не можна випереджати (обганяти) праворуч.
     
  7. У країнах Європи, пішохода слід пропустити на переході ще до того, як він ступив на пішохідний перехід. Зупинятися треба навіть в тому випадку, якщо людина тільки підійшла до переходу.
     

Дотримання цих простих правил стане ще одним кроком назустріч створенню безпечних доріг в Україні.

українська
english